Używamy cookies aby ułatwić korzystanie ze sklepu.
Zgodnie z dyrektywą dotyczącą prywatności w sieci, musimy zapytać o Twoją zgodę na zapisywanie plików cookies.
Czytaj więcej
Nie tak dawno głośnym echem w branży HoReCa (i nie tylko) odbił się artykuł, w którym autor wypowiadał się o odwiedzonej przez siebie restauracji należącej do znanego dziennikarza i publicysty. Ocenił wnętrze, kartę dań, smak i jakość zamówionych posiłków, ale też... toaletę. To bardzo dobry przykład na to, jak bardzo stan i wyposażenie łazienek w restauracji wpływa na opinię o lokalu. Najlepsze potrawy, aromatyczne zapachy, miła i profesjonalna obsługa, klimat panujący w restauracji to jednak nie wszystko - dla gości liczą się detale i właśnie czyste, wyposażone łazienki.
Zanim wybierzemy lokal, sprawdzamy opinie o nim w Internecie. I już nawet tutaj można zauważyć, jak wiele osób ocenia nie tylko smak - praktycznie pod każdą restauracją można znaleźć wypowiedzi dotyczące czystości i higieny. To ważne - nikt nie chce spędzać czasu w miejscu, w którym panuje bałagan, jest brudno, a łazienki i toalety odstraszają swoim wyglądem. Myjemy ręce przed i po posiłku, więc wydawałoby się to normalną rzeczą, że to właśnie te miejsca muszą być czyste, a więc bezpieczne. Właściciele barów i restauracji coraz częściej zdają sobie z tego sprawę i wiedzą, jak ważne jest zapewnienie gościom mydła, ręczników i papierów - stale dostępnych!
Wróćmy jednak do feralnego fragmentu z reportażu: "Katastrofa jednak nadeszła dopiero w momencie, kiedy okazało się, że pojemnik na mydło jest pusty. Jako że nie lubię oceniać książki po okładce, dałem obsłudze drugą szansę. 1,5 godz. później odwiedziłem ową toaletę jeszcze raz, ale miałem tylko powtórkę z rozrywki, czyli pukanie w drzwi, szarpanie za klamkę i... brak mydła. Pomijam już fakt, że łazienka bardziej przypomina kanciapę na zapleczu niż toaletę dla klientów." (źródło: https://plejada.pl/newsy/zjadlem-w-knajpie-wojewodzkiego-to-nie-burger-za-68-zl-byl-problemem/hvbb1nv). Można to potraktować jako bardzo dobry przykład na to, jak ważną rolę odgrywa dla gości i klientów stan i wyposażenie łazienek w restauracjach. Sam fakt, że w tej relacji (i wielu innych tego typu publikacjach i opiniach) znalazł się dosyć obszerny fragment poruszający ten temat już jest jasnym sygnałem dla restauratorów - goście będą pamiętać nie tylko smaki i zapachy serwowanych potraw, ale też cały klimat miejsca i oczywiście warunki panujące w toaletach i łazienkach. Pusty dozownik na papier toaletowy czy brak mydła do umycia rąk może bardzo skutecznie zepsuć opinię o lokalu...
Nie ulega wątpliwości, że nie ma nic bardziej frustrującego jak brak mydła i ręczników do osuszenia dłoni, nie mówiąc już o pustym dozowniku na papier toaletowy... Najlepszym sposobem na zapobieganie takim sytuacjom jest wyposażenie łazienek w dozowniki z wkładami, które wystarczają na długi czas. Personel sprzątający lub osoby odpowiedzialne w restauracji za stan łazienek łatwo i szybko uzupełnią wkład (zajmuje to dosłownie kilka sekund), dzięki czemu goście będą mieć zawsze mydło i inne artykuły niezbędne do podstawowej higieny rąk. Warto zwrócić uwagę na dozowniki sensorowe, które posiadają wskaźniki zużycia wkładu (np. dozowniki Tork>>).
Prowadzisz restaurację, kawiarnię lub inny lokal gastronomiczny? Zgłoś się do nas, pomożemy Ci wyposażyć łazienki i toalety we wszystko, czego potrzebują Twoi goście. Produkty dobierzemy dokładnie pod Twoje potrzeby tak, abyś mógł zmniejszyć stałe wydatki (np. na artykuły higieniczne), przy zachowaniu wysokich standardów higieny i czystości. Pamiętaj - estetyczna, schludna, dobrze wyposażona w zawsze pełne dozowniki łazienka to wizytówka Twojej restauracji.
Zostaw do siebie dane kontaktowe, skontaktujemy się Tobą i sprawdzimy czy i jak możemy Ci pomóc.