Łazienka w restauracji to jej wizytówka!

Łazienka w restauracji to jej wizytówka!

Nie tak dawno głośnym echem w branży HoReCa (i nie tylko) odbił się artykuł, w którym autor wypowiadał się o odwiedzonej przez siebie restauracji należącej do znanego dziennikarza i publicysty. Ocenił wnętrze, kartę dań, smak i jakość zamówionych posiłków, ale też... toaletę. To bardzo dobry przykład na to, jak bardzo stan i wyposażenie łazienek w restauracji wpływa na opinię o lokalu. Najlepsze potrawy, aromatyczne zapachy, miła i profesjonalna obsługa, klimat panujący w restauracji to jednak nie wszystko - dla gości liczą się detale i właśnie czyste, wyposażone łazienki.

Zanim wybierzemy lokal, sprawdzamy opinie o nim w Internecie. I już nawet tutaj można zauważyć, jak wiele osób ocenia nie tylko smak - praktycznie pod każdą restauracją można znaleźć wypowiedzi dotyczące czystości i higieny. To ważne - nikt nie chce spędzać czasu w miejscu, w którym panuje bałagan, jest brudno, a łazienki i toalety odstraszają swoim wyglądem. Myjemy ręce przed i po posiłku, więc wydawałoby się to normalną rzeczą, że to właśnie te miejsca muszą być czyste, a więc bezpieczne. Właściciele barów i restauracji coraz częściej zdają sobie z tego sprawę i wiedzą, jak ważne jest zapewnienie gościom mydła, ręczników i papierów - stale dostępnych!

Na co zwracają uwagę goście w restauracyjnych łazienkach?

  • Wystrój - łazienki i toalety powinny być estetyczne, aranżacje powinny współgrać z klimatem panującym w restauracji.
  • Mydło - czy jest delikatne dla skóry, o przyjemnym (ale niezbyt intensywnym!) zapachu. Zdecydowanie odradzamy mydła w kostce (są niehigieniczne, nieestetyczne) i w zwykłych plastikowych pojemnikach z pompką! Najlepszym rozwiązaniem jest elegancki dozownik ścienny zawieszony przy umywalce, wydzielający odpowiedniej ilości dawkę delikatnego mydła w piance lub w płynie. Nie tylko ładnie wygląda, ale też jest wygodny w użyciu (mydło pobiera się jedną ręką, w przypadku sensorowych wystarczy wsunąć dłoń pod czujnik), ale przede wszystkim higieniczny i bezpieczny. I najważniejsze - mydło musi być ZAWSZE dostępne dla gości!
  • Ręczniki do rąk - miękkie i delikatne, ale też chłonne i nie rozrywające się. Z pewnością wiesz, jak denerwujące jest wycieranie dłoni ręcznikiem, który po zmoczeniu pozostawia na skórze kawałki papieru lub brzydki, nieprzyjemny zapach. Warto zdecydować się w dobrej jakości ręczniki nie tylko z tego powodu - to po prostu się opłaca! Im lepszej jakości ręcznik, tym mniej się go zużywa, bo jeden odcinek wystarczy do wytarcia rąk. Goście nie będą pobierać po kilka (czy nawet kilkanaście!) kawałków, jeśli już jeden czy dwa listki zapewnią suche i czyste dłonie. Ręczniki do rąk również powinny być w wygodnych dozownikach, wydających po jednym odcinku - tu warto dodać, że taki podajnik również jest najbardziej higieniczny (użytkownik dotyka tylko tego ręcznika, którego użyje - nie musi dotykać nawet obudowy).
  • Papier toaletowy - zawsze dostępny jest absolutną podstawą! Niedopuszczalne jest zaniedbanie w tym temacie - dozowniki na papier muszą być zawsze pełne. W restauracjach o dużym natężeniu ruchu warto wybrać dozownik mieszczący np. dwie rolki - po zużyciu jednej z nich druga automatycznie trafia do podajnika.
  • Zapach - w tym przypadku należy być ostrożnym. Zbyt ciężki i intensywny zapach nie jest wskazany do łazienek w restauracjach (może się on ulatniać na salę, a wiadomo - w restauracji ma się unosić tylko aromat pysznych potraw). Niedopuszczalny jest też zapach środków czystości czy chloru. Najlepszym rozwiązaniem jest zapewnienie personelowi sprzątającemu chemii o neutralnym lub bardzo delikatnym zapachu, a w łazienkach i toaletach zamontować dozowniki z odświeżaczem powietrza, który zapewni świeżość przez cały czas (uwalnianie zapachu ustawia się według własnych potrzeb, w zależności np. od wielkości pomieszczenia).

Wyposażenie łazienki w restauracji

Koniec z brakiem mydła, papieru czy ręczników w łazience!

Wróćmy jednak do feralnego fragmentu z reportażu: "Katastrofa jednak nadeszła dopiero w momencie, kiedy okazało się, że pojemnik na mydło jest pusty. Jako że nie lubię oceniać książki po okładce, dałem obsłudze drugą szansę. 1,5 godz. później odwiedziłem ową toaletę jeszcze raz, ale miałem tylko powtórkę z rozrywki, czyli pukanie w drzwi, szarpanie za klamkę i... brak mydła. Pomijam już fakt, że łazienka bardziej przypomina kanciapę na zapleczu niż toaletę dla klientów." (źródło: https://plejada.pl/newsy/zjadlem-w-knajpie-wojewodzkiego-to-nie-burger-za-68-zl-byl-problemem/hvbb1nv). Można to potraktować jako bardzo dobry przykład na to, jak ważną rolę odgrywa dla gości i klientów stan i wyposażenie łazienek w restauracjach. Sam fakt, że w tej relacji (i wielu innych tego typu publikacjach i opiniach) znalazł się dosyć obszerny fragment poruszający ten temat już jest jasnym sygnałem dla restauratorów - goście będą pamiętać nie tylko smaki i zapachy serwowanych potraw, ale też cały klimat miejsca i oczywiście warunki panujące w toaletach i łazienkach. Pusty dozownik na papier toaletowy czy brak mydła do umycia rąk może bardzo skutecznie zepsuć opinię o lokalu...

Wyposażenie łazienki w restauracji

Łazienki w restauracji

Nie ulega wątpliwości, że nie ma nic bardziej frustrującego jak brak mydła i ręczników do osuszenia dłoni, nie mówiąc już o pustym dozowniku na papier toaletowy... Najlepszym sposobem na zapobieganie takim sytuacjom jest wyposażenie łazienek w dozowniki z wkładami, które wystarczają na długi czas. Personel sprzątający lub osoby odpowiedzialne w restauracji za stan łazienek łatwo i szybko uzupełnią wkład (zajmuje to dosłownie kilka sekund), dzięki czemu goście będą mieć zawsze mydło i inne artykuły niezbędne do podstawowej higieny rąk. Warto zwrócić uwagę na dozowniki sensorowe, które posiadają wskaźniki zużycia wkładu (np. dozowniki Tork>>).

Dozowniki do łazienek w restauracji

Systemy dozowania do łazienek w restauracji - dlaczego warto?

  • Zawsze pełne dozowniki - mydła, ręczniki papierowe i papiery toaletowe będą zawsze do dyspozycji gości Twojego lokalu. Dbasz o komfort użytkowników i budujesz pozytywny wizerunek lokalu. Twoi goście zapamiętają czyste, dobrze wyposażone i eleganckie łazienki - budujesz i wzmacniasz pozytywne wrażenia!
  • Mniej czasu na sprzątanie - np. dozowniki na mydło zapobiegają kapaniu produktu, dzięki czemu umywalka i jej otoczenie bardzo łatwo utrzymać w idealnej czystości.
  • Szybkie uzupełnianie wkładów - oszczędzasz czas personelu, bo wymiana wkładów zajmuje dosłownie kilka sekund.
  • Mniej śmieci - systemy dozowania są tak zaprojektowane, by ograniczyć powstawanie śmieci do minimum (dozowanie po jednym odcinku ręcznika czy odpowiedniej dawce mydła). A mniej odpadów to nie tylko ukłon w stronę środowiska naturalnego, ale również niższe koszty.
  • Łazienka wyposażona w gustowne dozowniki wygląda o wiele ładniej - staje się elegancka i bardziej prestiżowa. Dozowniki mają nowoczesny design i minimalistyczną formę, dzięki czemu bez problemu wpisują się w każdą aranżację.
  • Niższe wydatki - systemy dozowania pozwalają zmniejszyć zużycie wkładów nawet o kilkadziesiąt procent!
  • Nie musisz kupować - dozowniki do łazienek i toalet możesz wynająć na bardzo atrakcyjnych warunkach.

Prowadzisz restaurację, kawiarnię lub inny lokal gastronomiczny? Zgłoś się do nas, pomożemy Ci wyposażyć łazienki i toalety we wszystko, czego potrzebują Twoi goście. Produkty dobierzemy dokładnie pod Twoje potrzeby tak, abyś mógł zmniejszyć stałe wydatki (np. na artykuły higieniczne), przy zachowaniu wysokich standardów higieny i czystości. Pamiętaj - estetyczna, schludna, dobrze wyposażona w zawsze pełne dozowniki łazienka to wizytówka Twojej restauracji.