Wyposażenie dla ekologicznej firmy – prowadź odpowiedzialny biznes

Wyposażenie dla ekologicznej firmy – prowadź odpowiedzialny biznes

Ekologia w biurze – co zrobić, by miejsce pracy było przyjazne dla środowiska? Jak przekonać pracowników do tego, by każdego dnia starali się być coraz bardziej świadomi? Jakie produkty są bezpieczne dla środowiska? Proekologiczne rozwiązania w biurze to nie moda – to konieczność! Poniżej znajdziesz kilka prostych sposobów na wdrożenie w swojej firmie ekologicznych rozwiązań, dzięki którym biuro stanie się przyjazne środowisku i pracownikom.

Dzisiaj proponujemy 3 łatwe do wprowadzenia zmiany, które sprawią, że miejsce pracy stanie się po prostu lepsze.

Kosze do segregacji śmieci w biurze

Nie da się zmusić do segregacji śmieci bez przygotowania odpowiedniego miejsca, zapewnienia pojemników na różnego rodzaju odpady. Warto wygospodarować miejsce, w którym będą stały estetyczne kosze do segregacji śmieci i w widocznym miejscu będzie znajdować się instrukcja. Dzięki temu, w przypadku wątpliwości, każdy będzie mógł szybko sprawdzić kosz, do którego ma wrzucić opakowanie po posiłku czy inne odpadki.

W kuchni firmowej powstaje najwięcej odpadów, w związku z tym warto postawić w niej pojemniki na wszystkie rodzaje śmieci (świetnie sprawdzą się niewielkie kosze do segregacji, np. 20 – 30 litrowe). Pod zlewozmywakiem sprawdzi się trójdzielny kosz, w którym jedna z komór przeznaczona jest na tzw. bioodpady, czyli resztki jedzenia.

Ekologiczny papier toaletowy i inne podstawowe artykuły higieniczne

Wyposażenie łazienek i toalet firmowych w podstawowe środki czystości i artykuły higieniczne to bezdyskusyjna podstawa i obowiązek pracodawcy. Aby zapewnić optymalne warunki pracownikom, a jednocześnie zrobić ukłon w stronę natury, zaleca się wyposażyć toalety w papiery toaletowe, które produkowane są z poszanowaniem środowiska naturalnego. Ich jakość nie ustępuje papierom z czystej celulozy, są wydajne (mniejsze zużycie to rzadsza wymiana rolek i mniej odpadów!), nie zatykają kanalizacji (rozpuszczają się w wodzie). Do wycierania rąk najlepiej sprawdzą się ręczniki papierowe z systemem dozowania – podajniki wydzielają jeden listek ręcznika, który w zupełności wystarcza do osuszenia rąk.

Systemy dozowania nie tylko gwarantują ekonomiczne zużycie ręcznika, ale też zapobiegają jego przypadkowemu zniszczeniu (zawilgoceniu, rozwinięciu na podłogę itd). Oszczędzaj energię – energooszczędne żarówki i listwy do wyłączania sprzętu Dobre oświetlenie w biurze to konieczność – zespół musi mieć odpowiednie warunki pracy, określone przez zasady BHP. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, a wręcz jest zalecane, by zamiast zwykłych żarówek używać energooszczędnych ledów. Wszystkie urządzenia zaleca się podpiąć do listew, dzięki którym będziesz mógł je wyłączyć przed opuszczeniem biura.