Używamy cookies aby ułatwić korzystanie ze sklepu.
Zgodnie z dyrektywą dotyczącą prywatności w sieci, musimy zapytać o Twoją zgodę na zapisywanie plików cookies.
Czytaj więcej
Ekologia w biurze – co zrobić, by miejsce pracy było przyjazne dla środowiska? Jak przekonać pracowników do tego, by każdego dnia starali się być coraz bardziej świadomi? Jakie produkty są bezpieczne dla środowiska? Proekologiczne rozwiązania w biurze to nie moda – to konieczność! Poniżej znajdziesz kilka prostych sposobów na wdrożenie w swojej firmie ekologicznych rozwiązań, dzięki którym biuro stanie się przyjazne środowisku i pracownikom.
Dzisiaj proponujemy 3 łatwe do wprowadzenia zmiany, które sprawią, że miejsce pracy stanie się po prostu lepsze.
Nie da się zmusić do segregacji śmieci bez przygotowania odpowiedniego miejsca, zapewnienia pojemników na różnego rodzaju odpady. Warto wygospodarować miejsce, w którym będą stały estetyczne kosze do segregacji śmieci i w widocznym miejscu będzie znajdować się instrukcja. Dzięki temu, w przypadku wątpliwości, każdy będzie mógł szybko sprawdzić kosz, do którego ma wrzucić opakowanie po posiłku czy inne odpadki.
W kuchni firmowej powstaje najwięcej odpadów, w związku z tym warto postawić w niej pojemniki na wszystkie rodzaje śmieci (świetnie sprawdzą się niewielkie kosze do segregacji, np. 20 – 30 litrowe). Pod zlewozmywakiem sprawdzi się trójdzielny kosz, w którym jedna z komór przeznaczona jest na tzw. bioodpady, czyli resztki jedzenia.
Wyposażenie łazienek i toalet firmowych w podstawowe środki czystości i artykuły higieniczne to bezdyskusyjna podstawa i obowiązek pracodawcy. Aby zapewnić optymalne warunki pracownikom, a jednocześnie zrobić ukłon w stronę natury, zaleca się wyposażyć toalety w papiery toaletowe, które produkowane są z poszanowaniem środowiska naturalnego. Ich jakość nie ustępuje papierom z czystej celulozy, są wydajne (mniejsze zużycie to rzadsza wymiana rolek i mniej odpadów!), nie zatykają kanalizacji (rozpuszczają się w wodzie). Do wycierania rąk najlepiej sprawdzą się ręczniki papierowe z systemem dozowania – podajniki wydzielają jeden listek ręcznika, który w zupełności wystarcza do osuszenia rąk.
Systemy dozowania nie tylko gwarantują ekonomiczne zużycie ręcznika, ale też zapobiegają jego przypadkowemu zniszczeniu (zawilgoceniu, rozwinięciu na podłogę itd). Oszczędzaj energię – energooszczędne żarówki i listwy do wyłączania sprzętu Dobre oświetlenie w biurze to konieczność – zespół musi mieć odpowiednie warunki pracy, określone przez zasady BHP. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, a wręcz jest zalecane, by zamiast zwykłych żarówek używać energooszczędnych ledów. Wszystkie urządzenia zaleca się podpiąć do listew, dzięki którym będziesz mógł je wyłączyć przed opuszczeniem biura.
Zostaw do siebie dane kontaktowe, skontaktujemy się Tobą i sprawdzimy czy i jak możemy Ci pomóc.